Hallo? Motivatie?

Heb je je de afgelopen weken of weekends wat te veel laten gaan? Of kan je je motivatie gewoon niet meer vinden? Wel, dit overkomt iedereen wel eens een keertje. Nu moet jij er gewoon voor zorgen dat jij uit jouw dipje geraakt en weer volledig voor alles gaat gaan! Nu heb ik voor jou enkele doeltreffende tips zodat jij volledig uit je dipje zal geraken en weer volledig gemotiveerd zal zijn!

20-tips-om-jezelf-te-motiveren

  1. Waarom doe ik dit weer? Ga gewoon even rustig op de bank zitten met een tas koffie of thee en denk eens bij jezelf waarom je dit ook weer allemaal doet. Schrijf voor jezelf dan deze doelen op een papiertje en houdt dit papiertje steeds bij jou zodat je altijd weet waarom je dit allemaal doet!
  2. Weg met die verleidingen in huis! Als je het moeilijk hebt om thuis van al dat lekkers af te blijven, zorg dan dat je kasten enkel maar vol gezonde en voedzame voeding zitten. Hierdoor kan je veel moeilijker de mist in gaan thuis. Als je nu voelt dat het weer wat beter gaat, kan je stilaan weer wat lekkers in huis halen voor af en toe eens te eten.
  3. Ken jouw zwakheden! Het is heel belangrijk dat je van jezelf je zwakheden kent, je kan deze ook best opschrijven op een papiertje. Nu is de truck is om die zwakheden onder ogen te komen en er rekening mee te houden, er bewust van zijn dat ze op een gegeven moment gáán komen. Op die manier kun je ze optijd voorkomen!                                                                                                      Screen-Shot-2013-02-12-at-12.05.32-PM
  4. Ga online! In de wereld van vandaag kom je er bijna niet meer omheen. Zelfs het deel van de bevolking dat elk gezond hapje of kleine activiteit met heel het hart verafschuwt is slachtoffer van een grote hoeveelheid aan #fitspiration op het netwerk. Dit alles kan jouw net heel veel steun bieden! Door je familie, vrienden of online kennissen op de hoogte te stellen van je plannen heb je dat extra beetje houvast en meer verantwoordelijkheid, net wat je nodig hebt om toch de deur uit te gaan voor dat rondje hardlopen.
  5. Wees niet té streng voor jezelf! Dit is eigenlijk wel een van de belangrijkste tips… Discipline en gemotiveerd zijn is goed, maar wanneer je té streng bent voor jezelf dat je bij het eerste en beste koekje een gevoel hebt dat je gefaald hebt, zit je fout. Er komt een keer dat je een workout overslaat, of een iets mindere dag hebt. De meeste mensen zijn dan geneigd gelijk bij de pakken neer te zitten en terug te vallen in oude, slechte gewoontes. Doe dit NIET! Je bent toch immers niet zover gekomen om op te geven? Wanneer je een misstap maakt, focus je op wat je volgende gezonde keuze zal zijn en zit niet te lang in over de fout die je hebt gemaakt. Niemand is perfect en ga er gewoon elke dag opnieuw weer voor!

its-neve-rtoo-late-to-change-life

Hopelijk kunnen deze vijf handige tips jouw weer de volledige motivatie geven die jij net nodig hebt!

Vergeet vooral ook niet dat je deze hele levensstijl voor jezelf aangaat en voor jezelf gelukkig te maken. Geloof dan ook in jezelf, de rest zal wel volgen.

Liefs Kirsten

xxx

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s